Rozwiązywanie problemów z urządzeniem SHIELD

Przed rozpoczęciem korzystania z tego podręcznika dotyczącego rozwiązywania problemów upewnij się, że posiadane urządzenie SHIELD zostało zaktualizowane do najnowszej wersji systemu dostępnej automatycznie po podłączeniu urządzenia SHIELD do Internetu.

Jeśli opisane w tym podręczniku czynności nie rozwiążą problemu, rozwiązanie może być dostępne w sekcji Fora GeForce Experience > SHIELD.

Jeśli problemy nadal pozostaną nierozwiązane, skontaktuj się z działem pomocy technicznej firmy NVIDIA.

 

Problemy z podłączaniem akcesoriów

Pilot SHIELD nie łączy się z urządzeniem SHIELD.

Jeśli pilot SHIELD nie łączy się z urządzeniem SHIELD TV, postępuj według poniższych instrukcji, aby podłączyć pilot SHIELD.

Jeśli pilot SHIELD jest naładowany, a mimo to nie może zostać połączony, zrestartuj urządzenie SHIELD i wykonaj instrukcje ponownie.

Jeśli pilot SHIELD nadal się nie łączy, wykonaj poniższe czynności.

  1. Na ekranie głównym urządzenia SHIELD TV wybierz opcję Akcesoria SHIELD .

  2. Wybierz opcję „Zapomnij wszystkie akcesoria” > „OK”.

  3. Powtórz instrukcje, aby połączyć się z pilotem SHIELD i innymi akcesoriami.

Jeśli po wykonaniu tych instrukcji problemy nadal występują, skontaktuj się z działem pomocy technicznej firmy NVIDIA.

Pilot SHIELD nie instaluje aktualizacji oprogramowania.

Jeśli pilot SHIELD nie instaluje aktualizacji oprogramowania, być może bateria w pilocie SHIELD wymaga naładowania.  Naładuj pilota SHIELD, aż bateria będzie wystarczająco naładowana.  Aby sprawdzić, czy pilot SHIELD jest wystarczająco naładowany, z ekranu głównego urządzenia SHIELD TV wybierz opcję Akcesoria SHIELD i wyszukaj nazwę „Pilot SHIELD” na liście.  Jeśli pod nazwą wyświetlany jest komunikat „Bateria: Dobra”, oznacza to, że pilot SHIELD jest naładowany wystarczająco, aby zainstalować aktualizację oprogramowania.

Kontroler SHIELD nie łączy się z urządzeniem SHIELD.

Jeśli kontroler SHIELD nie łączy się z urządzeniem SHIELD TV, postępuj według poniższych instrukcji, aby podłączyć kontroler SHIELD.

Jeśli kontroler SHIELD jest naładowany, a mimo to nie może zostać połączony, zrestartuj urządzenie SHIELD i wykonaj instrukcje ponownie.

Jeśli kontroler SHIELD nadal się nie łączy, wykonaj poniższe czynności.

  1. Na ekranie głównym urządzenia SHIELD TV wybierz opcję Akcesoria SHIELD .

  2. Wybierz opcję „Zapomnij wszystkie akcesoria” > „OK”.

  3. Powtórz instrukcje, aby połączyć się z kontrolerem SHIELD i innymi akcesoriami.

Jeśli po wykonaniu tych instrukcji problemy nadal występują, skontaktuj się z działem pomocy technicznej firmy NVIDIA.

Kontroler SHIELD nie instaluje aktualizacji oprogramowania.

Jeśli kontroler nie instaluje aktualizacji oprogramowania, możliwe, że bateria w kontrolerze wymaga naładowania.  Naładuj kontroler, aż bateria będzie wystarczająco naładowana.  Aby sprawdzić, czy kontroler jest wystarczająco naładowany, z ekranu głównego urządzenia SHIELD TV wybierz opcję Akcesoria SHIELD i wyszukaj nazwę „Kontroler SHIELD” na liście.  Jeśli pod nazwą wyświetlany jest komunikat „Bateria: Dobra”, to kontroler jest naładowany wystarczająco, aby zainstalować aktualizację oprogramowania.

Akcesorium Bluetooth nie łączy się z urządzeniem SHIELD.

Jeśli akcesorium Bluetooth nie łączy się z urządzeniem SHIELD TV, spróbuj rozwiązać problem, stosując się do poniższych wskazówek.  Po wykonaniu każdej z czynności spróbuj połączyć akcesorium Bluetooth.

  1. Wyłącz urządzenie Bluetooth, a następnie włącz je ponownie.

  2. Uruchom urządzenie SHIELD TV ponownie.

UwagaUWAGA Podłączanie do urządzenia SHIELD urządzeń Bluetooth do transferu plików, np. smartfonów, tabletów i laptopów, nie jest obsługiwane.

Kontroler SHIELD nie włącza się po naładowaniu.

Jeśli kontroler nie włącza się po naładowaniu, wykonaj poniższe czynności:

  1. Naciśnij i przytrzymaj przycisk NVIDIA przez 20 sekund, a następnie go zwolnij.

  2. Dotknij przycisku NVIDIA .

 

Problemy z dźwiękiem i obrazem wideo

Nie słyszę dźwięku.

Jeśli podczas używania urządzenia SHIELD TV nie jest odtwarzany żaden dźwięk, spróbuj rozwiązać problem, stosując się do poniższych wskazówek.  Spróbuj po każdej poniższej czynności odtworzyć wideo lub utwór, aby sprawdzić, czy dźwięk działa.

Ekran nie wyświetla obrazu.

Jeśli przy próbie korzystania z urządzenia SHIELD TV na ekranie nic nie jest wyświetlane, spróbuj rozwiązać problem, stosując się do poniższych wskazówek.

Częstotliwość wyświetlania klatek wideo jest bardzo niska.

Patrz Optymalizacja wydajności wideo.

 

Problemy z Google Play

Zwroty treści zakupionych w Google Play

Zasady dotyczące zwrotów treści zakupionych w urządzeniu Android TV zależą od typu treści.

Dowiedz się więcej o szczegółowych zasadach dla każdego typu treści oferowanych w sklepie Google Play.

Zapobieganie przypadkowym i niechcianym zakupom na urządzeniu Android TV.

Można także skorzystać z zabezpieczenia hasłem w aplikacji Sklep Google Play , co pomoże zapobiec przypadkowym i niechcianym zakupom na urządzeniu Android TV.  Jest to to samo hasło, którego używasz do zalogowania się w usłudze Gmail lub Google Play na komputerze.

Uzyskaj więcej informacji o tym, jak można zapobiegać przypadkowym lub niechcianym zakupom.

Aktualizacja metody płatności w sklepie Google Play.

Przed zakupami w sklepie Google Play można zmienić lub dodać nową metodę płatności.  Oto w jaki sposób można zmienić metodę płatności przy użyciu urządzenia Android TV.

 

Problemy z siecią

Moje urządzenie SHIELD nie łączy się z siecią Wi-Fi.

Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek dotyczących rozwiązywania problemów z łącznością urządzenia SHIELD TV z Internetem.

Jeśli sieć Wi-Fi jest widoczna na urządzeniu SHIELD

Jeśli sieć Wi-Fi jest wyświetlana na liście, ale nie można uzyskać połączenia, spróbuj następujących rozwiązań:

Jeśli sieć Wi-Fi nie jest widoczna na urządzeniu SHIELD

Jeśli sieć Wi-Fi nie jest wymieniona na liście, nazwa sieci (SSID) może być ukryta.

UwagaUWAGA Jeśli urządzenie SHIELD jest konfigurowane po raz pierwszy, gdy zostanie wyświetlony ekran konfiguracji sieci Wi-Fi, rozpocznij od kroku 4 poniżej.

Dodawanie ukrytej sieci:

  1. Na ekranie głównym urządzenia SHIELD TV wybierz opcję Ustawienia sieciowe .

  2. Wybierz Wi-Fi.

  3. Wyszukaj lub wybierz Dodaj nową sieć.

  4. Wprowadź nazwę sieci (SSID) i w razie potrzeby inne szczegóły dotyczące zabezpieczeń.

Urządzenie SHIELD nie łączy się z siecią Ethernet.

Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek dotyczących rozwiązywania problemów z łącznością urządzenia SHIELD TV z Internetem.

 

Problemy z GeForce NOW

W trakcie testu sieci wykryto błąd „Słaba sieć” lub „Błąd sieci”.

Zazwyczaj dzieje się tak w wyniku słabego połączenia z siecią. Upewnij się, że spełnione są wymogi sieciowe, aby móc uruchomić GeForce NOW.

Aby w pełni korzystać z niesamowitych funkcji GeForce NOW, zalecamy, aby spełnione były następujące warunki:

Spełnione są wszystkie wymogi uruchomienia GeForce NOW.  Jednak test sieci GeForce NOW czasami umożliwia korzystanie z GeForce NOW, a innym razem nie.  Jaka jest tego przyczyna?

Przy każdym uruchomieniu aplikacji GeForce NOW wykonuje test sieci, aby ocenić bieżącą wydajność sieci. Problemy z siecią mogą się pojawiać o różnych porach dnia. Aby dowiedzieć się, co możesz zrobić w celu rozwiązania tego problemu, skontaktuj się z dostawcą usług internetowych (ISP).  Sprawdź również, czy masz router 5 GHz Wi-Fi zgodny z usługą NVIDIA GameStream™: http://shield.nvidia.com/routers

Urządzenie było w trybie bezczynności i usługa GeForce NOW rozłączyła grę.  Czy mogę się ponownie zalogować do usługi GeForce NOW i wznowić grę w miejscu jej przerwania?

Tak, ostatni stan gry został zapisany.  Możesz uruchomić kolejną sesję gry i załadować jedną z zapisanych gier.

Dlaczego podczas grania w usłudze GeForce NOW został wyświetlony komunikat „Osiągnięto limit czasu sesji i sesja zostanie zakończona za 5 minut”?

GeForce NOW umożliwia do 2 godzin nieprzerwanej sesji jednej gry.  Po tym czasie nastąpi rozłączenie z GeForce NOW.  Po otrzymaniu tej wiadomości zalecamy niezwłoczne zapisanie gry.  Można następnie uruchomić kolejną sesję gry i załadować jedną z zapisanych gier.

Często obserwuję trzaski, przerwy w przesyłaniu dźwięku lub zacinanie się obrazu wideo.

Upewnij się, że spełnione są wymogi sieciowe uruchamiania GeForce NOW.

W trakcie testu sieci GeForce NOW wykryto błąd „Słaba sieć Wi-Fi” lub „Słaby sygnał sieci Wi-Fi”.

Taki komunikat o błędzie oznacza problemy z routerem Wi-Fi.  Sugerowane czynności w celu rozwiązania problemu:

Czy mogę powrócić do miejsca, w którym gra została przerwana w momencie zakłócenia połączenia z siecią?

Tak.  Jeśli ponowne połączenie z serwerem GeForce NOW nastąpi w ciągu pięciu minut, gra zostanie przywrócona w momencie, w którym została przerwana.

 

Inne problemy z osprzętem

Nieudana instalacja aktualizacji systemu SHIELD.

Jeśli instalacja aktualizacji systemu SHIELD kończy się niepowodzeniem, może to być spowodowane pobraniem uszkodzonego obrazu aktualizacji.  Jednym ze sposobów na rozwiązanie tego problemu jest usunięcie lokalnych danych aktualizacji z urządzenia, co wymusi ponowne pobranie kopii.  W tym celu należy przy użyciu dowolnej aplikacji eksploratora plików (np. ES File Explorer) usunąć folder OTA znajdujący się w katalogu: Local\NVIDIA\App\OTA.  Po usunięciu tego folderu uruchom urządzenie ponownie, a następnie spróbuj pobrać i zainstalować aktualizację.

Urządzenie SHIELD nie wybudza się.

Jeśli na ekranie telewizora nie jest wyświetlany obraz, może to oznaczać, że urządzenie SHIELD TV jest włączone, ale jest w trybie uśpienia.  Jeśli urządzenie SHIELD TV jest włączone, świecić się będzie na nim kontrolka.

 

Jeśli urządzenie SHIELD się nie wybudza, sprawdź podłączenia zasilania.  Odłącz przewód zasilania, odczekaj 10 sekund i podłącz przewód zasilania ponownie do urządzenia SHIELD.

Brak wolnego miejsca w urządzeniu SHIELD.

Jeśli w urządzeniu SHIELD TV zapisano wiele aplikacji i gier, prawdopodobnie skończyło się wolne miejsce w pamięci masowej.  Jeśli w urządzeniu zabrakło wolnego miejsca, otrzymasz o tym powiadomienie przy następnej próbie instalacji gry lub aplikacji ze sklepu Play Store.

Jeśli zabrakło wolnego miejsca, a chcesz zainstalować nowe aplikacje lub gry, musisz odinstalować parę innych aplikacji lub gier albo podłączyć zewnętrzny dysk twardy.

Odinstalowywanie aplikacji lub gier: